Osnovna škola Donji Kraljevec

« Veljača 2019 »

Carnet vijesti
1.mobilnost

U projektu sudjeluje sedam država: Portugal, Španjolska, Litva, Poljska, Turska, Italija i Hrvatska. Dana 22.11. smo posjetile  jednu od tih država, Portugal.

1. dan

Prvi dan smo razgledavale školu. Škola se sastoji od 4 dijelova. Imaju i predivan školski vrt u kojem borave tokom odmora. Za vrijeme odmora dopušteno je učenicima koristiti mobitele, a imaju i mjesto za opuštanje. Satovi učenicima traju 50 minuta, no zato im odmori traju 10 minuta. Imaju veliki odmor koji traje 50 minuta.

U školi, koju smo svakodnevno posjećivale, primijetile smo da učenici dosta svog vremena provode u školskoj knjižnici u kojoj pišu domaću zadaću. Odlučile smo ju posjetiti i bile smo zadivljene ljepotom i urednošću knjižnice.

Dočekali su nas ugodnim programom; narodnom glazbom Portugala.

Prostor u kojem se učenici svakodnevno hrane se naziva ”cantina”.

Taj isti smo dan s našim „portugalskim obiteljima” posjetile Kuću Glazbe, koja nas je oduševila.

2. dan

Posjetile smo glavnu školu, zajednice svih škola. Imale smo različite igrice u knjižnici, za upoznavanje država koje sudjeluju u Erasmus+ projektu.

Te smo iste večeri išle s našim „portugalskim obiteljima” u poznati restoran s pizzama po imenu „PIZZA HUT”. Nakon ukusnog jela otišli smo u metro, odnosno podzemnu željeznicu.

3. dan

Otišli smo u muzej najboljih vina Porta. Njihov zaštitni znak je „Sandeman”

Taj dan posjetile smo dvije prekrasne plaže. Na žalost, nismo se kupali, jer je temperatura mora bila 2°C.

4. dan

Posjetile smo muzej narodne odjeće i kulture. Tradicionalni posao je ribolov ( no, naravno samo na obali).

Bile smo na svečanoj večeri, te smo uživo pogledali portugalski tradicionalni ples iz različitih dijelova Portugala.

5. dan

Posjetile smo srednju školu u Portu. U toj je srednjoj školi još jedna od predivnih knjižnica koje smo vidjele u Portu.

Magda:”Ovaj mi se put jako dojmio. Bilo je to još jedno moje predivno iskustvo u životu. Tokom puta, upoznala sam puno dragih ljudi s kojima sam svakidašnje boravila u Portugalu. Naše su se obitelji vrlo potrudile da sve bude u redu i sve je bilo. Imali smo lijepe izlete od pola devet sati ujutro do pola šest sati popodne. Porto je vrlo lijep grad, a Matosinhos, u kojem žive naše zamjenske obitelji je predgrađe Porta. Svakako bih još jednom ponovila taj put.”

Nika:” Meni se ovaj put jako sviđao. Smatram da je to bilo jedno odlično iskustvo, te da će ih biti još mnogo. Također, i ja sam upoznala puno dragih ljudi. Sviđa mi se Porto, lijep je grad. Nadam se da ću imati prilike da ga posjetim još jedanput. Portugal ima puno lijepih znamenitosti. Jako su me se dojmile naše zamjenske obitelji. Jako su se brinuli o nama i trudili se udovoljiti nam na sve moguće načina.”

Nika: ”Ovo je obitelj kod koje sam boravila. Zauvijek će mi biti u lijepom sjećanju.”